کتابخانه در اصفهان | 4 مورد ارتباط تغذیه مناسب با حافظه ما بخش دوم!

کتابخانه در اصفهان به دلیل اهمیت نقش تغذیه در حافظه دانش‌آموزان برای کنکور در سه مقاله به این موضوع می‌پردازد. در اولین مقاله به نقش پر رنگ ویتامین ها در تغذیه و حافظه پرداختیم. در این بخش تاثیر مواد معدنی را بررسی خواهیم کرد. منبع غنی این مواد را معرفی می‌کنیم و به چگونگی تأثیر مستقیم آنها توجه می‌کنیم. یک برنامه خوب و غنی از تنوع مختلف مواد غذایی می‌تواند کمک شایانی به تأمین مواد لازم برای مغز را داشته باشد. اینکه چقدر این برنامه غذایی را با دقت و حساسیت رعایت کنیم بستگی به میزان علاقمندی ما به داشتن حافظه‌ای قوی دارد.

تاریخ 1401.09.28
عنوان 4 مورد ارتباط تغذیه مناسب با حافظه ما بخش دوم!
نویسنده sir vahid ebrahimi
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 860
زمان خوانش 00:09:00

فهرست مطالب:

نقش مواد معدنی در عملکرد سلول‌های عصبی در مغز

غذایی مؤثر در بهبود حافظه و جلوگیری ازابتلا به آلزایمر

نان و غلات و ارتقای توانایی یادگیری در حین مطالعه

شیر مادر و ارتقای حافظه از نوزادی تا بزرگسالی

فهرست تصاویر:

کتابخانه در اصفهان 1

کتابخانه در اصفهان 2

نقش مواد معدنی در عملکرد سلول‌های عصبی در مغز

مواد معدنی نقش مهمی در عملکرد سلول‌های عصبی دارند. مواد غذایی سرشار از مواد معدنی به هوشیاری ذهن فرد کمک می‌کنند. برخی از این مواد معدنی مهم کلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند. منابع مهم این املاح شامل شیر و محصولات لبنی همچون پنیر و ماست، غذاهای غنی شده با کلسیم، سیب، زردآلو، آووکادو، موز، گریپ فروت، عسل، کیوی، پرتقال، آلو، گیلاس، توت فرنگی، انجیر، خرما، سیب‌زمینی، غلات کامل، حبوبات، دانه‌های روغنی، سبزیجات برگ سبز، ماهی و گوشت هستند. در برنامه میان وعده‌ای پانسیون مطالعاتی در اصفهان سعی شده است مواد لازم در نظر گرفته شود. برای دیدن تصاویر بیشتر از کتابخانه در اصفهان 1 کلیک کنید.

آهن نیز ازجمله مواد معدنی بسیار مهم و مؤثر در تقویت حافظه است. وقتی آهن بدن کم باشد قدرت یادگیری، تمرکز و توجه کاهش یافته و فرد خیلی زود احساس خستگی کرده یا با سردرد و بی حالی مواجه می‌شود و قدرت حفظ مطالب را از دست می‌دهد. عدم نوشیدن چای پس از غذا و استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه همراه با غذا باعث جذب بهتر آهن می‌شود. با مراجعه به سایت ما https://drazingazor.com/ مقالات بیشتری در این رابطه مطالعه کنید.

کمبود دریافت روی(زینک) کافی در برنامه غذایی منجر به کم شدن تمرکز و ضعف حافظه کوتاه مدت می‌شود. لازم است مواد غذایی حاوی روی مثل غذاهای دریایی، ماهی‌ها، حبوبات، غلات و نان‌های سبوس‌دار بیشتر مصرف شوند.

کتابخانه در اصفهان

کتابخانه در اصفهان
دکتر آذین گازر

کتابخانه در اصفهان 1

غذایی مؤثر در بهبود حافظه و جلوگیری ازابتلا به آلزایمر

مواد غذایی بیان شده در مقاله کتابخانه در اصفهان 2 حاوی آنتی اکسیدان‌ها مانند آلو، انگور(مخصوصا انگور سیاه)، کشمش(هسته‌دار)، آلبالو و زغال‌اخته، اسفناج، سیر، تربچه، کلم(پخته)، گوجه فرنگی و انواع توت(سیاه، فرنگی، تمشک) به بازگشت حافظه از دست رفته کمک می‌کنند و برای بازیابی و تعادل و هماهنگی حرکتی در سالمندان نیز مفید هستند. مطالعات نشان داده که عصاره 5 نوع میوه و سبزی شامل سیب‌زمینی، پرتقال، سیب، تربچه و به ویژه گل کلم حاوی ماده‌ای بنام گلوکوسینولات هستند. تاثیر آن مشابه داروهای درمان آلزایمر است. بیشتر داروهای درمان آلزایمر نقش بازدارندگی آنزیم استیل کولین استراز را دارند که عامل تجزیه پیام رسان عصبی استیل کولین است. مصرف مرتب انواع کلم(پخته) از کاهش میزان استیل کولین در دستگاه عصبی مرکزی جلوگیری می‌کند. کتابخانه در اصفهان بر اساس مطالعات علمی و تجربات خود به این نتایج دست یافته است. مجموعه خانم دکتر آذین گازر را به دوستان و همکلاسی های خود نیز معرفی کنید. تصاویر بیشتر از کتابخانه در اصفهان 2 را از این قسمت ببینید.

نان و غلات و ارتقای توانایی یادگیری در حین مطالعه در کتابخانه در اصفهان

انواع نان و غلات با تأمین کروم به حافظه و یادگیری کمک می‌کنند. بادام دانه‌ای بسیار با ارزش برای افزایش حافظه بوده و به حفظ و بقای مغز کمک می‌کند. بهتر است بادام را در طول شب خیسانده و بعد پوست آن را کنده و با عسل یا شیر مصرف کرد. سیب نیز اگر با عسل یا شیر مصرف شود، حافظه و قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد. موز در برخی منابع برای از بین بردن ضعف روحیه توصیه شده است.

کتابخانه در اصفهان

کتابخانه در اصفهان
دکتر آذین گازر

کتابخانه در اصفهان 2

شیر مادر و ارتقای حافظه | کتابخانه در اصفهان

نشان داده شده که نوزادان نارس که شیر مادر استفاده می‌کردند، در سنین جوانی نسبت به همان نوزادان که شیر خشک مصرف کرده‌اند هوش بالاتری دارند. شاید این تأثیر شیر مادر به دلیل وجود امگا3 باشد که در غذاهای دریایی نیز موجود است. به مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود که غذاهای دریای بیشتری بخورند تا در رشد مغزی فرزندانشان موثر باشد.

سوالات متداول:

  • افرادی با حساسیت به مواد لبنی چگونه می‌توانند مواد لازم مانند کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کنند؟

کلسیم و مواد معدنی موجود در لبنیات را می‌توان در مواد دیگر نیز یافت مانند حبوبات

  • آیا آنتی اکسیدان‌ها را می‌توان در داروخانه‌ها هم یافت؟

تامین آنتی اکسیدان‌ها در مواد طبیعی سالم و تازه موثرتر خواهد بود

  • فرزندانمان از خوردن غذاهای دریایی خودداری می‌کنند، چه باید کرد؟

کتابخانه در اصفهان پیشنهاد می‌کند با مزه‌دار کردن و ترکیب غذاهای دریایی با مواد دیگر می‌توان آنها

را به خوردن و در نتیجه تأمین امگا 3 ترغیب کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما