09 آیتم در ارتباط با بهترین معیارهای انتخاب رشته نهم به دهم محصلان!

Date 2024.01.24
Title !The criteria for choosing a field from 9th to 10th
The writer sir vahid ebrahimi
Department ojshid

انتخاب رشته نهم به دهم همواره یکی از سوالات  دشوار بسیاری از دانش آموزان و والدین در پانسیون مطالعاتی در اصفهان می باشد. و نیازمند بررسی دقیق است. دانش آموزان پایه نهم که قصد انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم 1402-1403 را دارند. می توانند در آزمون تقویتی که هر ساله توسط پانسیون مطالعاتی در اصفهان برگزار می شود. جهت بررسی استعدادها و علایق خود شرکت کنند. گزینش رشته تحصیلی علاوه بر تعیین مسیر تحصیلی 3 ساله دانش آموز در دوره دوم متوسطه و رشته های درسی که باید مورد مطالعه قرار گیرد. در گزینش رشته تحصیلی و فرآیند یادگیری مانند شغل آنها نیز تاثیر دارد. به طور کلی می توان گفت مسیر زندگی جوانان را تعیین می کند.

فهرست تصاویر مندرج در ارتباط با تعیین رشته دانش آموختگان از پایه نهم

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  1

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  2

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  3

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان به چه نحوی می باشد؟

یکی از نقاط عطف در زندگی هر محصل کلاس نهم در پانسیون مطالعاتی در اصفهان انتخاب رشته نهم به دهم، مسیر تحصیلی و آینده شغلی است. صرف نظر از اینکه تصمیم به گزینش رشته دارید. یک سوال اساسی این است که شرایط گزینش رشته در پایه نهم چیست؟ قوانین چیست؟ چگونه یک رشته را گزینش کنیم؟ بنابراین با توجه به اهمیت این گزینش دانش آموزان پایه نهم باید از شرایط گزینش رشته اعم از معدل، عملکرد تحصیلی و سهمیه آگاهی کامل داشته باشند. با توجه به تغییرات کنکور 1402، 1403، 1404 اهمیت انتخاب رشته نهم به دهم در پانسیون دکتر آذین گازر اهمیت پیدا می کند. زیرا طبق قوانین جدید، نوع دیپلم کنکور 1404 باید با گروه آزمایشی کنکور یکی باشد.

  1. دبیرستان
  • رشته تجربی
  • رشته ریاضی فیزیک
  • رشته انسانی
  • رشته علوم و معارف اسلامی
  1. هنرستان
  • فنی حرفه‌ای
  • کار دانش

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان
دکتر آذین گازر

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  1

معیار انتخاب رشته تحصیلی نهم به دهم دانش آموختگان و تنوع سلیقه ها

با توجه به تحقیقات پانسیون دکتر آذین گازر در سال های اخیر شرایط انتخاب رشته نهم به دهم تغییر کرده است. به عنوان مثال، پایه متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) در گزینش رشته های پایه نهم تاثیرگذار خواهد بود. از دیگر شرایط انتخاب شغل در پایه نهم، تاثیر منطقه، سهمیه شهدا، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب شغل است. به عنوان مثال، در منطقه ای با سهمیه 200 دانش آموز در گزینش رشته های ثبت نام تجربی، برخی از دانش آموزان با معدل 18 به بالا ممکن است مجبور به تغییر رشته های دیگر شوند. زیرا سهمیه ثبت نام تکمیل شده است.

شناخت تیپ های شخصیتی برای مشاوره تحصیلی در انتخاب رشته نهم به دهم

  1. رئالیسم: مشاوران پانسیون دکتر آذین گازر بر این باورند که فنی و حرفه ای، کشاورزی، صنعت، مطالعات ورزشی و رشته های حرفه ای مرتبط با اشیاء و ابزار و دارای جنبه فنی.
  2. جستجوگر: زمینه ها و مشاغلی را در علوم ریاضی و علوم تجربی پیدا کنید که مرتبط با داده ها هستند. و به تحقیقات مداوم نیاز دارند.
  3. هنری: رشته‌های هنری مانند هنر، طراحی گرافیک، زبان‌ها، برخی موضوعات علوم انسانی، حوزه‌های تحقیقاتی تجربی و ریاضی و کارهای مرتبط با داده‌ها و اشیاء و همچنین خلاقیت و نوآوری در انتخاب رشته نهم به دهم حائز اهمیت است.
  4. اجتماعی: رشته اجتماعی به علوم اجتماعی، علوم تربیتی، الهیات، علوم قضایی و حقوق، روانشناسی، مشاوره، هر رشته تحصیلی و حرفه ای مرتبط با مردم و مرتبط با آموزش، تدریس و رفاه اجتماعی اطلاق می شود.
  5. متهور: انتخاب رشته نهم به دهم در زمینه های علوم تجربی، بازرگانی، مدیریت، پزشکی قانونی، حقوق، علوم سیاسی و همچنین در زمینه ها و مشاغل مربوط به مردم و همچنین در زمینه های سازمانی، مدیریتی و فروش فعالیت می کند.
  6. قراردادی: قراردادها برای حوزه های اداری و دفتری، حسابداری، حسابرسی مالی، حوزه های بانکی و کارهای مربوط به جزئیات و داده

مهمترین معیارهای رشته تحصیلی برای دانش آموختگان و داوطلبان پایه نهم به دهم

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که معتقدید جایگاه اجتماعی این رشته در جامعه بیش از هر چیز دیگری مهم است. البته این روی انتخاب شما تاثیر می گذارد. اما تجربیات افراد مختلف نشان می دهد که علاقه مهمترین ملاک برای گزینش رشته پایه نهم است. این سوال برای انتخاب رشته نهم به دهم نه تنها در گزینش رشته، بلکه در گزینش شغل آینده نیز بسیار مهم است. شاید خوشحال باشید رشته مورد علاقه جامعه را گزینش کرده اید.

اما این خوشبختی دیری نمی پاید و به زودی باید با واقعیت انتخابی خود روبرو شوید. و به جامعه علاقه مند شوند. ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که صرفاً به دلیل فضای اجتماعی گزینش رشته می کنند. اما پس از مواجهه با درس، متوجه اشتباه خود می شوند و باید با درد بیشتری درس را یاد بگیرند. بنابراین، ابتدا علایق خود برای انتخاب رشته نهم به دهم را در نظر بگیرید. و بر اساس آن انتخاب کنید.

پارامترهای مهم درباره شرایط انتخاب رشته نهم به دهم ریاضی برای دانش آموختگان

اگر به ریاضیات علاقه مند هستید یا می خواهید در آینده رشته خاصی از مهندسی را مطالعه کنید. قطعاً ریاضیات انتخاب شماست. اغلب افراد علاقه مند به این رشته علاقه ای به تلاوت دروس ندارند بلکه ترجیح می دهند روی مشکلات کار کنند. درک مفاهیم ریاضی، مهارت های حل مسئله و تجسم فضایی جنبه های مهم این رشته هستند. که به خوبی به شما کمک خواهند کرد. در نهایت اگر قصد ادامه تحصیل در رشته هایی مانند فیزیک، هوافضا، مهندسی و … را دارید. رشته ریاضی برای انتخاب رشته نهم به دهم شما مناسب است. اگر بخواهیم شرایط گزینش رشته ریاضی پایه نهم را به طور تقریبی درک کنیم. شامل موارد زیر است:

  1. معدل دانش آموز باید بالاتر از 14 باشد.
  2. مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی از پایه هفتم تا نهم متوسطه بدون احتساب ضرایب کمتر از ۴۲ نباشد.

برخی از رشته های ریاضی که می توانید در کالج گزینش کنید:

  1. گرایش های مهندسی مانند مکانیک، برق، هوافضا، پزشکی، صنعت، عمران، کامپیوتر، شهرسازی، فناوری اطلاعات، معدن، شیمی، نفت، نساجی، معماری، فرماندهی هوایی و کنترل. و …
  2. رشته های دیگری مانند هوانوردی، فیزیک، ریاضی، گمرک، ناوبری، فناوری کشتی و ….

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان
دکتر آذین گازر

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  2

نحوه و شرایط انتخاب رشته های پایه نهم به دهم برای دانش آموختگان

انتخاب رشته نهم به دهم به صورت آنلاین از طریق سامانه پادا انجام می شود. پس از پر کردن فرم مشاوره تحصیلی توسط دانش‌آموزان، بر اساس هر آنچه گفته شد، مانند حداقل نمرات و معدل دوره راهنمایی، نمرات آزمون‌های مشاوره تحصیلی، توانایی‌ها در رشته‌ها و مدارس مختلف و غیره، رشته‌های تحصیلی در سال نهم تعیین می‌شود. به حوزه آموزشی در سیستم PADA. خودتان انتخاب کنید. برای ورود به سامانه پادا باید از آموزشگاه رمز عبور دریافت کنید و از شماره کشور به عنوان نام کاربری در قسمت ورود کاربران وب سایت برای انتخاب رشته نهم به دهم استفاده کنید.

نحوه انتخاب رشته نهم به دهم برای دانش آموزان فاقد حد نصاب نمره

مشاوران پانسیون drazingazor بر این باورند که در صورت عدم کسب نمره قانونی برای شاخه، گرایش یا حوزه تحصیلی خاصی برای انتخاب رشته نهم به دهم، می توانید با پر کردن فرم زیر در آزمون تعیین گرایش در شهریور ماه (همزمان با آزمون تجدیدنظر دانشجو) شرکت کنید: -تعیین فرم درخواست محل برگزاری. همچنین دانش آموزان پس از گزینش و تحصیل در پایه دهم می توانند آن را تغییر دهند. در این صورت منطقه باید بر اساس سهمیه چنین انتقالی را تایید کند. و دانش آموز برای ارتقای پایه یازدهم باید در آزمون انتقالی شرکت کند. و دروس خاصی را بگذراند. می توانید در پایه های 10 و 11 تغییر رشته دهید.

آزمون راهنمایی شغلی دانش آموختگان؛ نگاهی متفاوت به انتخاب رشته نهم به دهم

مشاوران پانسیون drazingazor بر این باورند در منابع مختلف و جمع آوری داده های میدانی برای انتخاب رشته نهم به دهم ، می توانید در گزینه از آزمون های معتبر راهنمایی تحصیلی شغلی نیز کمک بگیرید. گاهی آنقدر غرق در آنچه دنیای بیرون می گوید و می شنود می شویم که از درون خود غافل می شویم. برای درک اینکه دقیقاً چه می‌خواهید و چه کاری باید انجام دهید. نمی‌توانید صرفاً به اطلاعات خارجی تکیه کنید. در عوض باید به خود نزدیک‌تر شوید و به علایق و توانایی‌های خود نگاهی واقع‌بینانه و خودجوش بیندازید.

آزمون های استاندارد راهنمایی شغلی آموزش و پرورش در این زمینه موثر است. آنها برای کمک به درک بهتر خود طراحی شده اند. این آزمون ها توسط سازمان های معتبر آموزشی و راهنمایی شغلی برای انتخاب رشته نهم به دهم انجام می شود. مدرسه سلام به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی کشور، آزمون های استاندارد مناسبی را برای دانش آموزان آماده می کند.

برای گزینه صحیح باید به نمرات، استعدادها، علایق، اهداف و استانداردها و شرایط انتخاب توجه کنید. باید بدانید که عوامل زیادی در انتخاب دخیل هستند.

نتیجه نهایی آیا نمران آزمون آنلاین در انتخاب رشته محصلین تاثیر خواهد داشت؟

مشاوران پانسیون drazingazor بر این باورند نمرات آزمون آنلاین مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته نهم به دهم ، نمرات دانش آموز و کسب حداقل معدل از معیارهای انتخاب رشته پایه نهم است. نتایج آزمون راهنمایی تحصیلی و قابلیت های پذیرش مدرسه را می توانید از طریق وب سایت پادا مشاهده کنید. انتخاب نیز در این وبسایت انجام می شود. نمرات آنقدر در گزینه یا مقطع نهم تاثیر دارد، اگر نمرات شما بالا نبود یا حتی به حد نصاب نرسید. باید ادامه تحصیل در گرایش مورد علاقه خود را پسند کنید یا معدل خود را بازگردانید.

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان
دکتر آذین گازر

انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموختگان  3

پرسش و پاسخ در ارتباط با تعیین رشته دانش آموختگان از پایه نهم

01 مبنای انتخاب رشته نهم به دهم چیست؟

شرایط شامل نمرات هدایت تحصیلی، نمرات برخی دروس مهم ، میانگین نمرات سه سال اول دبیرستان، سهمیه و … می باشد.

02 روش انتخاب رشته نهم به دهم چگونه است؟

انتخاب به صورت آنلاین و از طریق سایت پادا انجام می شود.

03 تاریخ انتخاب رشته نهم به دهم چه زمانی است؟

زمان انتخاب کلاس های نهم تا دهم خرداد ماه هر سال پس از اعلام نتایج امتحانات می باشد اما برای دانش آموزان در شهریور ماه بروزرسانی انجام می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما