11 آیتم برای متدها و شیوه های مهم مطالعه برای جمع بندی نوروز!

فهرست مطالب

Date 2024.02.17
Title جمع بندی نوروز
The writer sir vahid ebrahimi
Department ojshid

جمع بندی نوروز، سوال مهم این است که چرا در پانسیون مطالعه در اصفهان بر ایام عید نوروز و جمع بندی دروس عید تاکید دارند، چه عواملی باعث می شود که جمع بندی دروس نوروز و عید اینقدر مهم باشد؟ نوروز آغاز یک فصل جدید و یک سال جدید است، بنابراین فرصتی عالی برای شروع تازه در پانسیون مطالعاتی در اصفهان است و در این زمان از سال انرژی و انگیزه زیادی وجود دارد. به علاوه، از آنجایی که فرصت های روزانه کاملا رایگان است، زمان مطالعه زیادی برای پوشش طیف وسیعی از دوره ها وجود دارد. توجه داشته باشید اما فرصت خوبی است تا با استفاده از قوه تخیل، تعداد زیادی درس را بیاموزید.

فهرست تصاویر مندرج درباره مرور دروس و جمع بندی در روزهای مهم نوروز

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 1

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 2

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 3

در جمع بندی نوروز با 04 گروه از داوطلبان برای کنکور مواجه ایم؟

گروه اول: برخی از داوطلبان برای جمع بندی عید برای برنامه ریزی دقیق و منسجم پانسیون مطالعاتی در اصفهان برای کسب موفقیت بیشتر در کنکور استفاده می کنند.

  1. گروه دوم: برخی از داوطلبان بر این باورند که در صورت غیبت از مطالعه در ایام نوروز، نمی توانند در این آزمون شرکت کنند. باید به این گروه یادآوری کنیم که اگر در روزهای ابتدایی نوروز آن طور که انتظار می رود درس نخوانند و همچنان در پانسیون مطالعاتی دکتر آذین گازر با انگیزه بمانند، به هیچ وجه نباید ناامید شوند.
  2. گروه سوم: فارغ التحصیلان عزیز این گروه را تشکیل می دهند؛ برای این گروه عید با روزهای دیگر تفاوت چندانی ندارد، هر روز ساعاتی مشابه عید نوروز دارند. بنابراین باید از هر روز نهایت استفاده را ببرند تا به نتایج دلخواه خود برسند.
  3. گروه چهارم: این دسته از دانش آموزان دانش آموزان عزیز مدرسه ای هستند و باید از جمع بندی نوروز نهایت استفاده را ببرند و از تعطیلات نوروزی به بهترین شکل ممکن برای کسب نتایج خوب استفاده کنند.

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت
دکتر آذین گازر

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 1

نوروز بهترین فرصت برای مطالعه، بهترین زمان برای استفاده دانش آموختگان در کنکور

حالا به عید نوروز نزدیک می شویم. خرید عید بسیار محبوب است و خانواده ها مشغول جابجایی و نظافت خانه های خود هستند. برخی از دانش آموزان همچنان مشغول چانه زنی با معلمان برای تعطیلی کلاس های درس در روزهای پایانی سال هستند! البته تمام تعطیلات نوروزی نباید به بازی و تفریح ​​سپری شود، شما به عنوان یک دانش آموز وظایف زیادی دارید و تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای جمع بندی در نوروز می باشد. یکی از وظایف، جمع بندی دروس نوروز است.

این سوال برای دانشجویان شرکت کننده در کنکور بسیار مهم است. روزهای امتحانات نهایی و مسابقات فرا می رسد و فرصت های زیادی برای یادگیری چیزهای جدید وجود ندارد. جمع بندی دروس عید و طرح درس بهترین راه پیش روی شماست. در این مقاله جمع بندی نوروز به بررسی روش ها، منابع و نکات کلیدی برای جمع بندی دروس عید فطر در نوروز می پردازیم. با ما بمان.

آیا متد جمع بندی نوروز برای تمامی دانش آموختگان در کنکور الزامی است؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد جمع بندی عید و روش های برنامه ریزی امتحانات و مطالعاتی صحبت کنیم، بهتر است ببینیم آیا به خلاصه نیاز دارید؟ دانش آموزی که در طول سال تحصیلی درس نخوانده و اطلاعاتی در سر ندارد نیازی به جمع بندی ندارد! پس باید بررسی کنیم که چقدر دانش آموخته اید و جزو کدام دسته هستید؟

  • بدون جزوه یا یادداشت: تبریک! این گروه از دانش آموزان از ابتدای مدرسه بسیار خوب درس خوانده اند، اکنون زمان آن رسیده است که اطلاعات موجود در مغز خود را مرور کرده و آن را تثبیت کنند.
  • با دست و پای شکسته مطالعه کنید: این دسته از دانش آموزان باید در عید اطلاعات خود را تکمیل کنند و سپس نتیجه گیری کنند. به عنوان مثال، اگر فقط دو قسمت از فصل 5 زیست شناسی یازدهم را پانسیون مطالعاتی دکتر آذین گازر مطالعه کرده اید، ابتدا کل مبحث را بخوانید و سپس خلاصه کنید.
  • شما اصلاً درس نمی خوانید: نیازی به ناامیدی نیست، شما هنوز زمان دارید تا نمرات و درصدهای خود را بهبود ببخشید. اکنون از خلاصه نویسی صرف نظر کرده و بر اساس نقاط قوت، ضعف و علایق خود شروع به مطالعه برای جمع بندی نوروز کنید.

بررسی تاثیر جمع بندی نوروز  بر عملکرد و کارایی مغز داوطلب در کنکور

با نزدیک شدن به اردوی نوروزی بیش از 50 درصد امتیازات مربیگری با مرور و جمع بندی به پایان می رسد. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ تفاوت بین دوبار خواندن و سه بار خواندن آن چیست؟ پاسخ به تمام سوالات را می توان در ساختار مغز جستجو کرد. بهتر است آن را علمی تر بیان کنیم. وقتی صدا را می شنوید یا تصویری را می بینید، تصویر کلی پیام آن در ذهن شما ثبت می شود. اولین مرحله در شکل گیری حافظه، حافظه حسی نامیده می شود. این بخش قابلیت خاصی برای ذخیره سازی طولانی مدت اطلاعات ندارد.

شما به چند نت موسیقی گوش می دهید و می توانید بلافاصله آنها را تکرار کنید، اما پس از چند دقیقه دیگر نمی توانید آنها را به خاطر بسپارید. پس از پایان حافظه حسی، نوبت به حافظه کوتاه مدت می رسد. حافظه کوتاه مدت زمانی اتفاق می افتد که مغز به طور موقت اطلاعاتی را ذخیره می کند تا بتوان آن را تکرار کرد، مانند به خاطر سپردن شماره تلفنی که در تلویزیون دیده اید. البته مدت زمان اطلاعات ذخیره شده در حافظه کوتاه مدت کوتاه است. اینجاست که تکرار و تمرین برای جمع بندی نوروز مفید است.

اشکال زدایی؛ مهمترین کلید طلایی برای جمع بندی تجربیات و دروس دانش آموختگان

دانش آموزان در طول سال با چالش هایی برای جمع بندی دروس روبرو هستند که زمان کافی برای حل آنها ندارند. عید بهترین زمان برای حل سائلی است که شما را به تسلط 100 درصدی بر موضوعات مورد نیاز نزدیک می کند. این سوالات دقیقاً در پانسیون مطالعاتی دکتر آذین گازر به شما می گوید نقاط ضعف شما کجاست. بهتر است در آزمونی که اشتباه پاسخ داده اید دوباره شرکت کنید و نکات کلیدی را برای جمع بندی نوروز یادداشت کنید. در صورت لزوم چندین سوال در یک موضوع مطرح کنید تا نکته جدیدی باقی نماند.

شرکت در آزمون پیش از کنکور و اثرات جمع بندی نوروز برای داوطلب

هیچ دانش آموزی در همه دروس و دروس ممتاز نیست. خیلی نادر است! همه ما یک سری نقاط ضعف و قوت داریم که باید هر چه زودتر آنها را بررسی و برای آن هزینه کنیم. روی نقاط قوت و ضعف خود تمرکز کنید و با حل بسیاری از مشکلات مهارت های خود را بهبود بخشید. اگر تکرار و تمرین زیاد روی نقاط ضعف شما موثر نیست. بهتر است موضوع را برای جمع بندی نوروز رها کنید. دوباره تکرار می کنیم. با تکرار و تمرین زیاد! اگر از ابتدا مطالب را رها کنید. حتی از عهده سوالات بسیار ساده ای که در امتحان پرسیده می شود. نخواهید رسید.

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت
دکتر آذین گازر

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 2

ایجاد و تعیین اهداف برای افزایش تمرکز و آمادگی در مسیر موفقیت داوطلب

  • بهتر است قبل از شروع تحصیل برنامه ای برای عید در نظر بگیرید. تا با اجرای انواع آن گام مثبتی در جهت اهداف خود بردارید.
  • توصیه اکثر مشاوران کنکور در پانسیون مطالعاتی drazingazor این است که داوطلبان در ایام عید بهتر است. دروس 1 پیش دانشگاهی و یکی از دروس را در سال دوم یا سوم دبیرستان مرور کنند.
  • برنامه آزمون را رعایت کنید؛ توجه داشته باشید که در جمع بندی نوروز همه مباحث را مطالعه نخواهید کرد، بلکه باید موضوعات مشخص شده از طریق آزمون را بررسی و تقویت کنید.

انتخاب یک مکان مناسب مطالعه در تعطیلات دانش آموختگان برای جمع بندی نوروز

از آنجایی که اکثر خانواده ها با تعیین تعرفه در ایام عید به مسافرت می روند. فضاهای خانگی مکان مناسبی برای مطالعه در نظر گرفته نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم مکان آرامی مانند کتابخانه را پیدا کنید. یا زمان مطالعه خود را زمانی برنامه ریزی کنید که افراد کمتری در خانه هستند. یا در اتاق خود بمانید و سعی کنید به آنچه در بیرون می گذرد توجه نکنید. عید امسال برای شما بسیار متفاوت از سال های گذشته خواهد بود.

از رفت و آمدها و سفرهای غیر ضروری خودداری کنید. امروزه بیشتر مدارس یا مؤسسات آموزشی برای استفاده بهتر از نوروز که محل مناسبی برای مطالعه است. اردوهای آموزشی بسیاری برگزار می کنند. در مورد تغذیه برای جمع بندی نوروز، بهتر است به یاد داشته باشید که عصرها آجیل نخورید. در ناهار و شام مقدار زیادی غذا نخورید. بلکه غذای سبک و زود هضم مصرف کنید.

چه مباحث و موضوعات درسی را برای ایام نوروز، داوطلب باید مطالعه کند؟

با توجه به تجربه دانشجویانی که از این دوره دو هفته ای نهایت استفاده را از خدمات پانسیون مطالعاتی برده اند. تمامی دروس و منابع آموزشی را با خوش بینی بیشتری به پایان رساندند. و بعد از عید با انرژی بیشتری به تحصیل ادامه دادند. از آنجایی که بیشتر توجه دانش آموزان در ایام نوروز معطوف به دروس خاص است. امتحانات بعد از عید فطر جامع تر می شود. و در صورت کسب درصد بالا در این دروس، دروس عمومی درصد به شدت کاهش می یابد. موضوعات بسیار مهم هستند. علاوه بر تست زدن و مطالعه دروس اختصاصی در ایام عید، دروس عمومی را نیز در برنامه مطالعاتی خود در پانسیون مطالعاتی drazingazor قرار دهید.

  • در دروس خاصی مثل فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی تست بزنید. و به خلاصه ای که قبلا جمع آوری کردید مراجعه کنید. و دوباره موضوع آن قسمت را بخوانید.
  • علاوه بر بررسی خلاصه های آماده شده، برای بررسی دروس اختصاصی، مشاهده تست های تمرینی و آزمون های درجه بندی شده.
  • اولویت با کسانی است که در سال های گذشته در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده باشند. برنده آزمون دولتی فردی است که جمع بندی نوروز را از یاد نبرده و بارها در این آزمون موفق شده باشد.

06 پارامتر مهم درباره کلیدهای طلایی در طرح جمع بندی نوروز برای کنکور

  1. برخی از داوطلبان احساس می کنند که باید در عید همه مطالب را مرور کنند. و در نتیجه جدول زمانی سنگین و غیرقابل اجرا را به خود اختصاص دهند و در نتیجه این فرصت طلایی را برای جمع بندی دروس از دست بدهند. پس به یاد داشته باشید، هرگز نباید تمام حقیقت را به طور کامل و عمیق مطالعه کنید.
  2. قبل از شروع تعطیلات نوروز یک برنامه مطالعاتی متناسب با خود تهیه کنید. تا بتوانید با اجرای صحیح و به موقع برنامه گامی موثر در جهت اهداف خود بردارید.
  3. از جلسات مطالعه متمرکز خودداری کنید و مطمئن شوید که استراحت در برنامه خود قرار دهید. تا انرژی مطالعه شما کم نشود.
  4. به طور کلی اگر دروس را به دو دسته دروس تخصصی و دروس عمومی برای جمع بندی نوروز تقسیم کنیم. به شما توصیه می کنیم دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی را تست کنید. و در صورت بروز مشکل در این دروس به خلاصه خود مراجعه کنید.
  5. مرور مباحث دروس عمومی و همچنین دروسی مانند زیست شناسی که جنبه پژوهشی دارند را توصیه می کنیم. اطمینان از اینکه تست های دروس اختصاصی و مطالعات دروس عمومی از برنامه های ایده آل برای کنکور در ایام عید خواهد بود.
  6. پیشرفت در دروس عمومی را یکی از اهداف مهم خود قرار دهید. و به هیچ وجه از دروس عمومی غافل نشوید. اگر دروس عمومی را به درستی مطالعه کنید. بدون شک از نظر قبولی در رشته مورد نظرتان کمک زیادی به شما خواهند کرد.

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت
دکتر آذین گازر

جمع بندی نوروز بهترین زمان برای موفقیت 3

نتیجه نهایی برنامه ریزی در روزهای نوروز چه اهمیتی برای من کنکوری دارد؟

جمع بندی نوروز برنامه‌ریزی برای کنکور برای داوطلبان امری حیاتی است. در روزهای نوروز، فرصتی مناسب برای نهایی کردن برنامه مطالعاتی و ارزیابی پیشرفت‌هاست. این دوران از سال، با فضای آرام و انرژی مثبت در پانسیون مطالعاتی drazingazor، فرصت مناسبی است. تا نقاط ضعف تازه کشف شده را تقویت کند. و رویکردها را بهبود بخشید. جمع بندی نوروز به داوطلبان این امکان را می‌دهد. تا تمرکز خود را به سمت دروس حیاتی برانگیزاننده کنند. و با اعتماد به نفس بالاتر و انگیزه قوی‌تر، با اطمینان به آزمون کنکور مهیا شوند. این جمع بندی در نوروز ، زمان موثری برای ارتقاء عملکرد و حاصلخیزی در راه به دست آوردن موفقیت در کنکور است.

پرسش و پاسخ درباره مرور دروس و جمع بندی در روزهای مهم نوروز

سوال 1: چرا مرور دروس و جمع بندی عید در روزهای مهم نوروز مهم است؟

پاسخ: دروس و مطالب آموخته شده در دوره‌های تحصیلی یا کاری ممکن است. به دلیل گستردگی آنها یا گذشت زمان از حافظه ما خارج شوند. مرور دروس و جمع بندی اطلاعات در روزهای مهم نوروز، مطالعه برای نوروز یک فرصت عالی است. تا دانش و مهارت‌های خود را به یادآوری کنیم. و از فرصت تازه برای یادگیری بهره‌مند شویم.

سوال 2: چگونه می‌توان بهترین روش برای مرور دروس را برای مطالعه در نوروز انتخاب کرد؟

پاسخ: برای بهترین مرور دروس در ایام نوروز، می‌توانید از روش‌های متنوعی مانند ساخت نمودارها، تهیه خلاصه‌ها، تدوین فلش‌کارت‌ها، گفتگوهای گروهی یا تدریس به دیگران استفاده کنید. انتخاب روشی که با سبک یادگیری شما سازگار است، موثرتر خواهد بود.

سوال 3: چگونه می‌توان جلسات مرور دروس را جذاب و مفید کرد؟

پاسخ: برای جلب توجه و افزایش جذابیت جلسات مرور دروس، می‌توانید از روش‌های تنوع بخشی مانند بازی‌های آموزشی، انیمیشن‌ها، مطالعه موردی‌ها و نمونه‌های عملی برای خواندن دروس در نوروز استفاده کنید. همچنین، ایجاد چالش‌ها و مسابقات کوچک می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما