10 آیتم برای کسب رتبه بالا در ضرایب کنکور تجربی برای دانش آموختگان!

فهرست مطالب

Date 2024.02.03
Title !Experimental entrance exam coefficients
The writer sir vahid ebrahimi
Department ojshid

ضرایب کنکور تجربی در سالن مطالعاتی در اصفهان یکی از عوامل کلیدی در پذیرش دانشجویان به دانشگاه‌هاست. این ضرایب، نقش حیاتی در تعیین مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی داوطلبان دارد. اصفهان، با داشتن سالن‌های مطالعه مجهز و به روز، به دانش‌آموزان و دانشجویان امکان فراگیری بهتری از مطالب در دوران آموزشی می‌دهد. پانسیون مطالعه در اصفهان با امکانات نوین و فضای آرام و مناسب برای تمرکز، به عنوان مکانی که دانشجویان می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند، شناخته می‌شوند. این فضاها با ارائه خدمات و امکانات متنوع، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا با آرامش و تمرکز بیشتر به آزمون‌های کنکور تجربی آماده شوند.

فهرست تصاویر مقاله در ارتباط با  اهمیت و برنامه ریزی برای کنکور تجربی

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 1

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 2

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 3

هدف بلند مدت تنها پارامتر در مسیر موفقیت برای دانش آموختگان تجربی آزمون

در پانسیون مطالعه در اصفهان برای موفقیت درکنکور باید هدف شما بلند مدت باشد، باید منابع کنکور را بشناسید و داشته باشید، از وسایل کمک آموزشی استفاده کنید و در کنکور ریاضی، تجربی، علوم انسانی خوب عمل کنید. هنر، زبان و امتحانات دیگر. امتحان بده در حال رایزنی در زمینه آماده سازی و تست کنکور، روش مطالعه صحیح برای کسب ضرایب کنکور تجربی، استفاده از تعطیلات نوروز یا عید فطر برای مطالعه در سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر دروس منقضی شده، جمع بندی کنکور و در نهایت مدیریت و کنترل زمان هستیم. از امتحان ورودی کالج کنکور سراسری. تهیه نسخه یکسان برای همه غیرممکن است و همه ما می دانیم که برنامه ریزی با توجه به توانایی هر فرد و زمان مطالعه اختصاص داده شده در طول روز متفاوت است.

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403
دکتر آذین گازر

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 1

پارامترهای مهم در ارتباط با موفقیت محصلان برای داشتن بالا ضرایب کنکور تجربی

برنامه ریزی با رعایت اصولی خاص، از پرطرفدارترین گروه های آزمایشی داوطلبان در بین سایر گروه های آزمایشی، تجربی است زیرا با وجود بازار کار در اکثر رشته ها و افت عمومی در رشته های مختلف، همچنان رشته های تجربی به ویژه افقی وجود دارد. اول اینکه بازار کار خوبی دارند، افراد زیادی هستند که فقط به این دلیل که عاشق ورود به رشته پزشکی و ادامه تحصیل در آن هستند، در کنکور شرکت می کنند، حتی کسانی که در رشته های دیگر مدرک دارند، تمایل به شرکت در کنکور و کسب رتبه برتر با ضرایب کنکور تجربی دارند. در آن رشته و امتحانات آن رشته رشته های پرطرفدار آن مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به تحصیل ادامه می دهند.

تاثیر معدل بالا در آزمون سراسری برای دانش آموختگان و محصلان رشته تجربی

یکی از مواردی که مورد توجه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان ممتاز است، تاثیر معدل در کنکور است که مختص امتحانات نهایی است. در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور مثبت اعلام شده اما هنوز مشخص نشده است. تاثیر معدل کنکور بستگی به سطح داوطلب دارد. به عبارت دیگر برای ارتباط نمره نهایی یک درس با ضرایب کنکور تجربی از واحدی به نام تراز در سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر استفاده می شود. یعنی طی فرآیندی نمرات امتحانات نهایی و درصدهای کنکور تبدیل به تراز می شود تا با محاسبه نمرات نهایی داوطلبان کنکور، رتبه بندی کنکور مشخص شود و سپس کتبی نهایی به دست آید. نمرات آزمون رتبه های کنکور به تراز تبدیل می شود.

داوطلبان همه رشته ها می توانند در آزمون تجربی شرکت کنند و بالعکس. البته توجه داشته باشید داوطلبانی که دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و سایر رشته ها را نگذرانده باشند و همچنین داوطلبان تجربی که دروس فلسفه، منطق، جغرافیا و سایر دروس را نگذرانده باشند، مشمول کارنامه نمی شوند. بنابراین ضرایب کنکور تجربی در «قانون اعتبار صلاحیت کنکور» به نمرات دروس مربوطه اشاره دارد. به عنوان مثال برای داوطلبان رشته های علوم انسانی، قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور فقط شامل دروس عمومی و فقط نتایج آزمون هایی است که در قالب نهایی و سراسری برگزار می شود مانند امتحانات نهایی. هم سال اول دبیرستان و هم امتحان نهایی مقدماتی کالج سوابق تحصیلی محسوب می شوند.

اهمیت و درک دروس تخصصی و دروس عمومی برای کسب ضرایب کنکور تجربی

برای انجام موفقیت آمیز یک کار یا رسیدن به یک هدف خاص، ابتدا باید مسیر را بررسی کنید و بر اساس آن نیازهای خود را برآورده کنید. موفقیت در یک رشته تحصیلی خاص نیز مستلزم بررسی کتب درسی و اهمیت آنهاست. دانش آموزی که می خواهد در آزمون های آزمایشگاهی درصد بالا برای ضرایب کنکور تجربی کسب کند یا حداقل دوره های دبیرستان را در این رشته بگذراند باید بداند چه دروسی در انتظارش است. داشتن درک خوب از دوره های حرفه ای و تجربی به برنامه ریزی بهتر دوره کمک می کند و بدون شک روند یادگیری سریعتر و بهتر خواهد بود. مجموع دروس تجربی پایه دهم 16 جلد شامل 5 جلد دروس حرفه ای می باشد.

اهمیت دروس تخصصی دانش آموختگان رشته تجربی برای کسب رتبه برتر در آزمون

در این دوره ها برای درصد بالای ضرایب کنکور تجربی دانش آموزان به خوبی با تمام جنبه های آموزشی رشته تجربی آشنا می شوند و باید همه چیز را از ریاضی گرفته تا زیست شناسی مطالعه کنند. در فهرست زیر عنوان کتاب های حرفه ای در زمینه تجربی پایه دهم تهیه شده است:

  1. زیست شناسی
  2. ریاضی
  3. شیمی
  4. فیزیک
  5. آزمایشگاه علوم تجربی

سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر دانش آموزان در رشته تجربی باید مهارت های تحلیلی بالا، مهارت حل و مهارت های حافظه داشته باشند. زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی از مهمترین دروس تجربی پایه دهم هستند.جدای از دروس امتحانی، این دروس در کنکور نیز نقش پررنگی دارند و دانش آموزان باید نسبت به درس خود حساس بوده و بخش زیادی از وقت خود را اختصاص دهند. با این حال، دروس آزمایشگاهی در علوم تجربی کاربردی تر است و به دانش آموزان کمک می کند تا مفاهیم را بهتر درک کنند. آزمایشگاه علوم تجربی اگرچه در کسب ضرایب کنکور تجربی الزامی نیست اما یکی از دروس حین آزمون است.

دروس عمومی دانش آموختگان که برای درصد آزمون تجربی اهمیت فوق العاده دارند

در درس رشته تجربی عمومی برای پایه دهم 11 جلد وجود دارد. محتوای آموزشی این کتاب های درسی بسیار متنوع است که یادگیری دانش آموزان را با مشکل مواجه می کند. در لیست زیر می توانید کتاب های علوم تجربی عمومی پایه دهم را برای کسب درصد بالا ضرایب کنکور تجربی مشاهده کنید:

  1. ادبیات فارسی
  2. نوشتن
  3. دین و زندگی
  4. عربی، زبان قرآن
  5. هنر
  6. جغرافیای ایران
  7. انگلیسی
  8. کتاب تمرین انگلیسی
  9. آموزه های مقدس دینی و اخلاقی
  10. تفکر و سواد رسانه ای
  11. آمادگی دفاعی
  12. کارگاه کارآفرینی و تولید

ابتدا باید بدانید که کتاب دین و اخلاق مقدس به طور خاص برای اقلیت های دینی طراحی شده است و دروسی که دانش آموزان بین این کلاس و کتاب دین و زندگی می گیرند یکسان است. اما دروس هنر، نویسندگی، جغرافیا، تفکر رسانه ای، سمینارها و آمادگی دفاعی برای دوره امتحانی مهم است و دانشجویان باید این دروس را در ترم اول و دوم بگذرانند.

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403
دکتر آذین گازر

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 2

چرا مطالعه دروس عمومی آزمون که درصد بالایی دارند چالش برانگیز می باشد؟

اما چالش اصلی دانشجویان رشته تجربی گروه های علوم عمومی، مطالعه و مطالعه مطالب آموزشی مانند ادبیات فارسی، انگلیسی، عربی، دینی و زندگی است. ابتدا باید در آزمون ها برای درصد بالای ضرایب کنکور تجربی خوب عمل کنید و سپس دروس را به گونه ای مطالعه کنید که شما را برای کنکور سراسری آماده کند. این دروس بخشی از محتوای دفترچه عمومی برای امتحانات آزمایشگاهی است. عربی پایه دهم معمولاً سخت ترین و پر دردسرترین درس کتاب عمومی برای دانش آموزان آزمایشگاه است. اما شما می توانید در سالن مطالعاتی drazingazor با کمک مشاوره عربی و با استفاده از منابع آموزشی به این دوره مسلط شوید.

پارامتر های مهم در ضرایب کنکور تجربی برای مطالعه دروس تخصصی و عمومی

دانش آموزان رشته تجربی باید در مواجهه با کنکور روی چند نکته بسیار حساس باشند. مطالعه برای امتحان مدرسه با آمادگی برای کنکور کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال: در سخت ترین حالت، برای آمادگی برای امتحان نهایی باید کل کتاب درسی را مطالعه کنید. اگرچه هر درس اصلی و عمومی در رشته تجربی حداقل شامل دو تا سه کتاب است. اگر می خواهید در درس زیست شناسی برای کسب درصد بالای ضرایب کنکور تجربی، کتاب های زیست شناسی (1)، (2) و (3) منتظر شما هستند. این تنها یکی از محورهای کنکور و شرایط خاص آن است. قبل از شروع تحصیل، یک دانش آموز باید تمام مسیری را که باید طی کند، درک کند. بنابراین بهترین روش های مطالعه، بهترین اساتید راهنما، برنامه ریزی و منابع آموزشی را برای موفقیت در آزمون انتخاب کنید.

از پارامترهای مهم درس خواندن صحیح در دبیرستان، آن را شب امتحان نکنید

البته می توانید یک روز قبل از امتحان مطالعه کنید. حتی می توانید قبل از امتحان، فلش کارت ها را مرور کنید. فقط تمام مطالعه خود را به لحظه آخر موکول نکنید. تحقیقات ثابت کرده است که یکی از راه های صحیح مطالعه برای کسب درصد بالای ضرایب کنکور تجربی، وقفه بین خواندن و مرور مطالب است. این به شما امکان می دهد مطالب را بهتر درک کنید و در طولانی مدت از آن استفاده کنید. ایجاد برنامه های درسی و مرور آموخته هایتان در زمان های مختلف سال زمان زیادی می برد. البته این کار سختی در سالن مطالعاتی drazingazor نیست. هر بار که چیز جدیدی یاد می گیرید، فقط یک یادآور به تقویم خود اضافه کنید

برنامه ریزی درسی، اولین پارامتر مهم برای کسب موفقیت دانش آموختگان در کنکور

همانطور که می دانید یکی از دغدغه های اکثر دانش آموزان مدیریت زمان مطالعه است اما هیچکس نمی تواند پاسخ کامل و درستی بدهد. وقتی برنامه‌ریزی می‌کنید که مطالعه و نوشتن در مورد هر کتاب چقدر طول می‌کشد، باید بدانید که بیشتر دانش‌آموزان فقط می‌توانند 45 تا 60 دقیقه به طور مؤثر مطالعه کنند و سپس به 15 دقیقه استراحت نیاز دارند. یک استراحت 15 دقیقه ای ذهن شما را باز می کند و به شما یک نفس تازه می دهد. پس از 3 ساعت کار مداوم، 30 دقیقه به خود استراحت دهید. تماشای تلویزیون، غذا خوردن و راه رفتن در فضای باز همگی می توانند برای کسب درصد بالای ضرایب کنکور تجربی کمک کننده باشند.

نتیجه نهایی برای درصد امتیاز آزمون نظام آزمایشی جدید و قدیم تجربی 1403

ضرایب کنکور تجربی برای نظام جدید آزمون سراسری 1403 به شرح زیر است:

نوع ردیف ضرایب نام دوره

  1. فارسی عمومی (3) 21/63
  2. عربی عمومی، زبان قرآن (3) 05/9
  3. تعلیمات دینی عمومی (3) (دین، اخلاق و قرآن) 16/52
  4. زبان خارجی عمومی (3) 11/80
  5. بهداشت و سلامت عمومی 3/44
  6. علوم اجتماعی عمومی 2/56
  7. ریاضی خاص (3) 6/88
  8. زیست شناسی ویژه (3) 02/12
  9. فیزیک تخصصی (3) 19/6
  10. شیمی حرفه ای (3) 9/91

ضریب نمره کنکور نظام قدیم 1403

ضرایب کنکور تجربی آزمون سراسری 1403 در سالن مطالعاتی drazingazor به شرح زیر است:

  1. دیپلم عمومی فارسی (3) 8/58
  2. دیپلم عمومی ادبیات فارسی (3) 8/58
  3. دیپلم عمومی عربی (3) 9/52
  4. دیپلم عمومی تعلیمات دینی و قرآن (3) 13/09
  5. دیپلم عمومی زبان خارجی (3) 27/12
  6. دیپلم حرفه ای زمین شناسی 2/56
  7. دیپلم ریاضیات حرفه ای (3) 6/88
  8. دیپلم حرفه ای زیست شناسی (2) و آزمایشگاه 9/02
  9. دیپلم فیزیک (3) و آزمایشگاه 64/4
  10. فوق دیپلم شیمی (3) و آزمایشگاه 9/91
  11. دوره مقدماتی دانشگاه فارسی عمومی 5/84
  12. درس بنیاد عمومی دانشگاه معارف اسلامی 4/56
  13. زیست شناسی مقدماتی کالج حرفه ای 3/00
  14. فیزیک آمادگی کالج حرفه ای (تجربی) 1/55

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403
دکتر آذین گازر15

ضرایب کنکور تجربی در آزمون 1403 3

پرسش و پاسخ در ارتباط با  اهمیت و برنامه ریزی برای آزمون تجربی

01 آیا حذف رشته های کم اهمیت از کنکور کار درستی است؟

خیر، تمامی داوطلبانی که قصد ورود به دوره های برتر را دارند قصد دارند و برای کسب درصد بالای ضرایب کنکور تجربی تلاش می کنند. علاوه بر این هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید در دوره های با فاکتور بالا به تمامی تست ها پاسخ دهید. بنابراین حذف هر درسی از کنکور غیرمنطقی است.

02 مهمترین درسی که از گروه آزمایشی گرفته شد چه بود؟

ضریب عمر کنکور 1403 برابر با 12 است که این مهم ترین درس برای داوطلبان گروه آزمایشی است.

03 ضریب زمین شناسی کنکور 1403 دبیرستان چقدر است؟

ضرایب درس زمین شناسی کنکور تجربی 1403 برای تمامی داوطلبان گروه آزمایشی یکسان است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما