11 آیتم برای آگاهی دانش آموختگان از ضرایب کنکور هنر در سال 1403!

فهرست مطالب

Date 2024.02.10
Title ضرایب کنکور هنر!
The writer sir vahid ebrahimi
Department ojshid

ضرایب کنکور هنر از اهمیت بسیاری در سالن مطالعاتی در اصفهان برخوردار است. با امکانات مناسب و فضای آرام و محیط ایده‌ آل که برای داوطلبان کنکور هنر که در پانسیون مطالعاتی فراهم می‌شود. آینده‌ پژوهانی که در این سالن به تدریس و یادگیری می‌پردازند، با ضرایب کنکور هنر در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند. این سالن مطالعه در اصفهان با ارائه خدمات تخصصی و توجه به نیازهای دانش‌آموزان، به عنوان یک مرکز تحصیلی معتبر در اصفهان شناخته شده است. در این فضا، دانش‌آموزان با استفاده از منابع کتابخانه و تسهیلات مدرن، برای شکوفایی استعدادهای هنری خود آماده می‌شوند.

فهرست تصاویر مقاله درباره اهمیت و نقش مهم ضرایب اختصاصی کنکور هنر 1403

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403 1

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403 2

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403 3

درک عمومی هنر چه تاثیری در آزمون سراسری رشته هنر برای داوطلبان دارد؟

 با توجه به بررسی در سالن مطالعاتی در اصفهان ضریب درک عمومی دروس هنر بیشتر از سایر دروس اختصاصی است. بنابراین درک کلی هنر بیش از سایر قسمت های کنکور هنر اهمیت دارد. ضرایب کنکور هنر در این درس 12 و در مجموع 50 سوال می باشد. سوالات این درس از بخش‌های مختلف تاریخ هنر ایران و جهان است. سوالاتی شامل تاریخ نقاشی، سبک هنری، صنایع دستی، تاریخ انیمیشن، تئاتر و فیلم، معماری، خوشنویسی، تمدن های باستانی و غیره که منابع آن در سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر موجود است. از سال 1402، درس هایی در مورد خواص ماده، نمایش و موسیقی در برنامه درسی گنجانده شد. سوالات این دوره ها در درک کلی درس هنر ادغام می شوند.

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403

ضرایب هنر در آزمون سراسری 1403
دکتر آذین گازر

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403 1

تعداد پرسش و ضرایب کنکور هنر در دروس خلاقیت بصری و ریاضی فیزیک

ریاضیات و فیزیک این دروس در مجموع دارای 30 سوال با ضریب 5 می باشد. سرفصل های این دوره شامل هندسه، محاسبات عددی، تست های هوش، هندسه فضا، حجم، تقارن، دوره ها، فیزیک و … می باشد. ضریب خلاقیت بصری 3 است. که شامل تجزیه و تحلیل تصویر است. سبک های هنری، رنگ ها، مبانی هنر، ابزار، خوشنویسی، چاپ، عکاسی و غیره بخش های اصلی خلاقیت بصری هستند. بهترین منابع برای این درس کتب وزارتخانه است. البته در این دوره سوالاتی خارج از کتاب های درسی دانشگاه نیز ارائه خواهد شد. بنابراین در کنار کتابهای هنرستان باید از وسایل کمک آموزشی برای کسب ضرایب کنکور هنر نیز استفاده شود. که این منابع در پانسیون مطالعاتی به راحتی در دسترس خواهند بود.

منابع تخصصی رشته هنر برای آزمون سراسری را از چه مرجعی باید یافت؟

بهترین منابع برای دوره های هنری خاص، کتاب های هنرستان است. سازمان سنجش کتاب های مختلفی در رشته های گرافیک، نقاشی، معماری، صنایع دستی، انیمیشن و سایر رشته ها را به عنوان منابع آزمون هنر معرفی کرده است. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر کتاب های وزارتی می توانید از کتاب های تست و برخی وسایل کمک آموزشی در سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر نیز استفاده کنید. تعداد زیاد منابع هنری یکی از چالش های کنکور است. به همین دلیل لازم است یک برنامه مطالعاتی دقیق تهیه شود تا بتوان دوره را برای کسب ضرایب کنکور هنر به موقع به پایان رساند. برای ارتقای کیفیت مطالعه و پیشرفت تحصیلی حتما از مشاور متخصص در آزمون های هنر کمک بگیرید.

آیا دروس عمومی کنکور هنر همانند سالیان پیش در آزمون سراسری تاثیر دارد؟

از سال 1402 به بعد دروس عادی از آزمون و  ضرایب کنکور هنر حذف شد. اما تراز نمرات نهایی پایه 12 تاثیر مستقیمی در کنکور دارد. داوطلبان باید در آزمون نهایی خرداد ماه شرکت کنند و نمرات این دوره ها 40 درصد در کنکور تاثیر دارد. دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته دیپلم دریافت کرده‌اند، اما نمرات نهایی ضعیفی دریافت کرده‌اند، ممکن است معدل آنها بازگردانده شود. دروس هنرهای عمومی شامل ادبیات فارسی، دین و زندگی، انگلیسی، عربی و سلامت می باشد. هنرجویان هنرستانی که امتحان نهایی ندارند باید از طریق هنرستان آموزش و پرورش در امتحان نهایی ثبت نام کنند و طبق برنامه و زمان اعلام شده در آزمون شرکت کنند.

هر آنچه داوطلب از آزمون سراسری و کسب ضرایب کنکور هنر باید بداند

هر ساله تعداد زیادی دانشجو به دلیل تنوع و کاربردی بودن رشته های فرعی آن جذب این رشته می شوند. برخی از آنها با استفاده از منابع  در سالن مطالعاتی دکتر آذین گازر فقط در آزمون هنر شرکت می کنند، در حالی که برخی دیگر به همراه رشته های خود در آزمون هنر شرکت می کنند تا شانس خود را برای کسب ضرایب کنکور هنر امتحان کنند. کنکور هنر دوره های متنوع و جذابی دارد، اغلب کاربردی است و بازار کار مناسبی دارد. فارغ التحصیلان این رشته پس از فارغ التحصیلی می توانند جذب بازار کار شوند.

از آنجایی که تراز ثبت نام کنکور هنرستان هنر نسبتا پایین است، قبولی در این رشته مستلزم تمرین و تلاش فراوان است. ظرفیت دانشگاه های سراسری هنر کم و محدود است که رقابت در کنکور هنر را دشوار می کند. اما برنامه ریزی صحیح و استفاده از منابع مناسب به موفقیت شما در این آزمون برای کسب ضرایب کنکور هنر کمک می کند. اکثر دروس آزمون هنر شامل سوالات حفظی می باشد که مطالعه و مرور این دروس یکی از اقدامات اصلی برای قبولی در این آزمون می باشد.

اهمیت یافتن منابع و کتاب  برای آمادگی و شرکت در آزمون سراسری هنر

در حال حاضر 7 رشته تخصصی و 4 رشته عمومی در کنکور هنر وجود دارد. دوره ها در قالب دو جزوه (عمومی و حرفه ای) ارائه می شود. البته ممکن است تغییراتی در رشته ها و اوراق امتحانی سال آینده ایجاد شود. دفترچه های عمومی شامل دروس و ضرایب کنکور هنر است؛ ادبیات فارسی، عربی، دینی و زندگی همگی زبان خارجی هستند. دوره های تخصصی هنر؛ درک عمومی هنر، ریاضیات و فیزیک، خلاقیت بصری، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، طراحی فنی، ویژگی های مواد و متریال.

اصلی ترین و مهم ترین درس در آزمون هنر، دانش عمومی هنر است. این درس در تمامی زیرمجموعه های هنر دارای ضرایب کنکور هنر بالایی می باشد. برای افزایش شانس قبولی باید موضوع این دوره را به خوبی مطالعه کنید. البته دروس دیگری با ضرایب کمتر نیز خوانده شود. اما هر چه درصد درک عمومی از هنر بیشتر باشد، شانس موفقیت بیشتر است. رشته هنر یک گروه آزمایشی برای کنکور است و طرفداران زیادی دارد و مانند سایر رشته ها سالی یک بار آزمون برگزار می شود.

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403

ضرایب هنر در آزمون سراسری 1403
دکتر آذین گازر

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403 2

05 پارامتر کلیدی در ارتباط با ضرایب کنکور هنر داوطلب در آزمون سراسری

  1. منابع امتحانی یکی از مهمترین موارد در این رشته است. رشته های رشته های هنری نسبت به سایر رشته ها بیشتر است. این مشکل منجر به تعداد زیادی منابع برای این دوره ها می شود. در این راستا اگر کتاب مناسب و صحیح را مطالعه کنید، متن را در بهترین زمان مطالعه خواهید کرد.
  2. در تهیه منابع باید از مشاورانی که در این زمینه خبره هستند راهنمایی گرفت.
  3. اگر می خواهید رشته هنر را بگذرانید، برای کسب ضرایب کنکور هنر بالا مطالعه دروس هنرستان کافی نیست، باید کتاب های تکمیلی آموزشی و منابع رایگان را در سالن مطالعاتی drazingazor نیز مطالعه کنید. این کتاب ها باید به صورت موازی خوانده شوند و مکمل هم هستند.
  4. یکی دیگر از مواردی که به موفقیت در کنکورهنر کمک می کند، برگزاری دوره های آموزشی است.
  5. برنامه ریزی دوره باید توسط مشاور کنکور انجام شود. علاوه بر خواندن، دوره باید شامل مرور و تست نیز باشد. بدون مرور و درس، مطالب خوانده شده فراموش می شود. امتحانات و انتخاب رشته سوالات امتحانی را برای مدت طولانی در ذهن شما نگه می دارد.

در آزمون سراسری هنر دروس عمومی تاثیری در نمرات و درصد داوطلبان دارد؟

دروس عمومی مانند زبان انگلیسی، عربی، ادبیات و معارف در کنکور 1403 لغو شد. اثر این دوره ها فقط برای پذیرش در دوطبان از طریق سوابق تحصیلی معتبر است. بنابراین این رشته ها در کنکور 1403 و در رشته هنر و ضرایب کنکور هنر آثر ندارند. نکته مهم این است که عملکرد تحصیلی 40 درصد بر نتایج امتحانات امسال تأثیر دارد. اگر بخواهیم تاثیر دروس عمومی را به تنهایی در نظر بگیریم، باید گفت که دروس عمومی ۲۳ درصد در نمرات کنکور شما تاثیر دارد.

ضرایب کنکور هنر در دروس تخصصی این رشته و تاثیر آن در آزمون

اما مهمترین دروس در آزمون هنر، دروس اختصاصی است. این دروس در کنکور 1403 دچار تغییرات زیادی شده است. برخی دروس نیز از این آزمون حذف شده اند. دوره های حرفه ای برای آزمون هنر امسال تنها به سه درس اصلی کاهش یافته است. علاوه بر این، زیر گروه های مختلف از این آزمون و ضرایب کنکور هنر حذف می شوند و تعداد دروس برای همه افراد در این رشته یکسان است. به عنوان مثال دروس رشته گرافیک دارای ضرایب مشابه دروس دیگر هستند.دروس اصلی رشته هنر امسال یعنی کنکور 1403 در سه درس بینایی و خلاقیت بصری، دانش عمومی هنر و دانش عمومی ریاضی و فیزیک خلاصه شده که منابع آن را می توان در سالن مطالعاتی drazingazor است.

درس عمومی هنر مهمترین درس در ضرایب کنکور هنر و آزمون سراسری 1403

این درس در بین سایر رشته ها دارای بالاترین ضریب می باشد. ضریب این درس در این آزمون 12 می باشد. موضوع مهم بعدی در آزمون هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک است. نکته مهم این است که این میزان اهمیت برای ضرایب کنکور هنر نسبت به سال گذشته بیشتر است. رشته تئاتر امسال نیز با آزمون های عملی روبرو خواهد شد. از آنجایی که آزمون های عملی نسبت بالایی در ضریب قبولی در رشته هنر دارند، برنامه ریزی و حضور در دوره های مهارت آموزی برای پاک شدن کنکور اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نتیجه نهایی در کنکور 1403 رشته هنر باید به 03 پارامتر توجه کنیم؟

  1. درست است که کنکور امسال مانند سال های گذشته دو بار در سال برگزار می شود، اما پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تنها یک بار در سال است.
  2. دروس عمومی داری بالا ترین ضرایب کنکور هنر برای پذیرش در این کنکور تنها 5 رشته در سال تحصیلی دوازدهم می باشد سایر دروس عمومی در سال تحصیلی 10 تا 12 این نمره را شامل نمی شود.
  3. برخی از دروس که منابع آن را می توان در سالن مطالعاتی drazingazor مانند خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقایی، خواص مادی و غیره در قالب کلی درس و درک عمومی هنر ادغام شده اند، اما این به معنای حذف آنها از آزمون هنر نیست.

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403

ضرایب کنکور هنر در آزمون سراسری 1403
دکتر آذین گازر

ضرایب هنر در آزمون سراسری 1403 3

پرسش و پاسخ درباره اهمیت و نقش مهم ضرایب اختصاصی کنکور هنر 1403

پرسش 1: آیا ضرایب کنکور هنر برای دروس تخصصی واقعاً تأثیرگذار هستند؟

پاسخ: بله، ضرایب اختصاصی کنکور هنر اهمیت بالایی دارند. این ضرایب به داوطلبان این امکان را می‌دهند تا مهارت‌ها و استعدادهای هنری خود را به بهترین شکل نمایش دهند و در نهایت امتیازات بیشتری کسب کنند.

پرسش 2: چگونه می‌توان بهترین استفاده را از ضرایب کنکور هنر برای دروس تخصصی داشت؟

پاسخ: برای بهترین استفاده از ضرایب، داوطلبان باید به دقت در تمرین و آمادگی هنری خود بپردازند. آشنایی با موضوعات مختلف هنری، استفاده از تکنیک‌های نوین، و ارائه نمونه‌های قوی از آثار خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پرسش 3: آیا اهمیت ضرایب کنکور هنر در مناطق مختلف کشور یکسان است؟

پاسخ: به دلیل تفاوت‌ها در نیازها و فرهنگ‌های هنری، اهمیت ضرایب ممکن است در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد. اما در هر منطقه، آگاهی از ضرایب و توجه به این نکات اساسی است تا داوطلبان بتوانند به بهترین شکل در این آزمون عمل کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما