پانسیون مطالعه در اصفهان*|4 مورد ارتباط تغذیه مناسب با حافظه ما بخش اول!

پانسیون مطالعه در اصفهان با تحقیقات و مطالعات علمی تأثیر تغذیه بر حافظه نتایج این مطالعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. تغذیه مناسب علاوه بر تأثیر روی عملکرد جسمی تأثیر فوق العاده‌ای بر عملکرد روانی و مغزی انسان دارد. به گونه‌ای که کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند بیماری‌های روانی و روحی را تشدید کند.

تاریخ 1401.09.26
عنوان ارتباط تغذیه مناسب با حافظه ما بخش اول!
نویسنده sir vahid ebrahimi
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 766
زمان خوانش 00:08:06

تغذیه مناسب همچنین نقش مؤثری در بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی ما دارد. حافظه بخشی از عملکرد مغزی است که به سهم خود از این تناسب تغذیه‌ای سود می‌برد. اهمیت تغذیه مناسب برای مغز به اندازه‌ای است که بسیاری از کارشناسان تغذیه خوردن غذای مقوی به ویژه در ساعات پیش از امتحان را توصیه می‌کنند. غذای مقوی برای مغز می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر را کاهش دهد.

فهرست مطالب پانسیون مطالعه در اصفهان:

عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی را جدی بگیریم

ارتباط میان کمبود دریافت مواد غذایی و بهره هوشی در بزرگسالی

اثرات منفی و جبران ناپذیر فشار خون بر حافظه

تأثیر مثبت و موثر آنتی اکسیدان‌ها بر سلول‌های مغزی

فهرست تصاویر:

پانسیون مطالعه در اصفهان 1

پانسیون مطالعه در اصفهان 2

عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی را جدی بگیریم

در واقع با به پایان رسیدن ذخایر مواد حیاتی یا نبودن تعادل غذایی همیشه علائمی شبیه گرسنگی‌های ظاهری وجود ندارند. بلکه آثار این کمبودها به شکل‌های مختلفی بروز می‌کنند مانند کاهش و افت توان جسمی، خستگی، افسردگی،کاهش توان یادگیری، کاهش قدرت حافظه و تمرکز، کاهش مقاومت در مقابل عوامل بیمازی‌زا و طولانی شدن دوره نقاهت اشاره کرد. مجموعه دکتر آذین گازر برای جلوگیری از این عوارض با شما همراهی خواهد کرد. برای مشاهده تصاویر بیشتر از پانسیون مطالعه در اصفهان 1 کلیک کنید.

ارتباط میان کمبود دریافت مواد غذایی و بهره هوشی در بزرگسالی

یافته‌های اندکی درمورد اثرات بلند مدت تغذیه بر یادگیری و رفتار وجود دارند. این یافته‌ها نشان می‌دهند سوءتغذیه دوران خردسالی با کاهش بهره‌هوشی(IQ) در سنین بزرگسالی همراه است. بنابراین تأمین مواد مغزی کافی حاوی پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها به علاوه آب برای عملکرد مناسب فعالیت‌های ذهنی و بدنی لازم است. به همین منظور پانسیون مطالعه در اصفهان  برنامه غذایی را در فواصل زمانی مناسب برای شرکت کنندگان در نظر گرفته است.

پانسیون مطالعه در اصفهان

پانسیون مطالعه اصفهان
دکتر آذین گازر

پانسیون مطالعه 1

اثرات منفی و جبران ناپذیر فشار خون بر حافظه

برخی مطالعات به کم شدن حافظه در افراد مبتلا به پرفشاری خون اشاره می‌کنند. بالا بودن فشار خون در رگ‌های مغزی احتمالاً بر عملکرد سلول‌های مغز تأثیر نامطلوب برجای می‌گذارند. مصرف صبحانه و حتی نوع آن روی قدرت تمرکز و حافظه کوتاه مدت کودکان و بزرگسالان تأثیر مثبت دارد. برای مشاهده تصاویر بیشتر از پانسیون مطالعه در اصفهان 2 کلیک کنید.

تأثیر مثبت و موثر آنتی اکسیدان‌ها بر سلول‌های مغزی

یکی از عوامل لطمه زننده به سلول‌های مغزی کمبود آنتی اکسیدان‌ها است. این کمبود به مرور در سلول‌ها ظاهر شده و منجر به نابودی، پیر شدن یا کاهش توان فعالیت آنها می‌شود. پیشنهاد پانسیون مطالعه در اصفهان مصرف آنتی اکسیدان‌های غذایی مانند ویتامین C، ویتامین E و لیپوئیک اسید(نوعی اسید چرب)به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه شماست. آنها از مغز در برابر تأثیر مخرب و کشنده رادیکال‌های آزاد (یا همان عوامل اکسیدان) محافظت می‌کند. برای مطالعه بیشتر روی بهترین روانشناس اصفهان کلیک کنید.

ویتامین C علاوه بر آنتی اکسیدان بودن برای تشکیل بافت‌های جدید پیوندی ضروری بوده و کمبود آن علاوه بر مشکلات جسمی علائمی مانند افسردگی، خستگی بیش ازحد، بروز ناگهانی رفتارهای عصبی و هیجانات زیاد می‌گردد. غذاهای گیاهی متعددی شامل اسفناج، جعفری، شاهی و دیگر انواع سبزی خوردن، مرکبات مانند پرتقال، لیمو، نارنج و نارنگی، انواع فلفل مانند فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز و قرمز، انواع کلم مانند کلم سنگ، گل کلم و کلم بروکلی،کیوی، توت‌فرنگی، تمشک، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، گریپ فروت، هندوانه، شلغم، نخود فرنگی، پیاز و پیازچه حاوی این ویتامین هستند. با مراجعه به سایت https://drazingazor.com/ مقالات بیشتری در این باره مطالعه کنید.

پانسیون مطالعه در اصفهان

پانسیون مطالعه اصفهان
دکتر آذین گازر

پانسیون مطالعه 2

سوالات متداول پانسیون مطالعه در اصفهان:

  • چگونه همه این مواد مغذی و ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود جای دهیم؟

مسلماً همه آنها را نمی‌توان در سه وعده غذایی روزانه قرار داد بلکه باید تعداد وعده‌ها را افزایش دهید و در هر وعده به میزان کافی از هر کدام استفاده کنید.

  • چگونه از ابتلا به فشار خون جلوگیری کنیم؟

 مصرف نکردن یا کم مصرف کردن نمک، کنترل و مراجعه به موقع به پزشک، رژیم غذایی سالم، کنترل استرس و اضطراب

مشاورین ما با طرح پرسش‌هایی درباره وضعیت سلامت و عادات غذایی شما این برنامه را تنظیم می‌کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره ماگالریتماس با ما